Wdrożenia technologii cyfrowych w zdrowiu publicznym i medycynie [C]

1. METRYCZKA
Rok akademicki
2023/2024
Wydział
Nauk o Zdrowiu
Kierunek studiów
Zdrowie Publiczne
Dyscyplina wiodąca
Nauki o zdrowiu
Profil studiów
ogólnoakademicki
Poziom kształcenia
I stopnia
Forma studiów
stacjonarne
Typ modułu/przedmiotu
obowiązkowy
Forma weryfikacji efektów uczenia się
egzamin
Jednostka/jednostki prowadząca/e
Zakład Profilaktyki i Zagrożeń Środowiskowych, Alergologii i Immunologii
Kod jednostki
NZC
Kierownik jednostki/kierownicy jednostek
Prof. dr hab. n. med. Bolesław Samoliński
Koordynator przedmiotu
dr hab. inż Antoni Grzanka
Adres mailowy koordynatora przedmiotu
antoni.grzanka@wum.edu.pl
Osoba odpowiedzialna za sylabus
dr hab. inż Antoni Grzanka
Prowadzący zajęcia
dr hab. inż Antoni Grzanka
2. INFORMACJE PODSTAWOWE
Rok studiów
III rok
Semestr studiów
I semestr
Suma godzin
30
Liczba punktów ECTS
2
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim
wykład
Liczba godzin - wykład (W)
10
Kalkulacja punktów ECTS
0,4
seminarium
Liczba godzin - seminarium (S)
20
Kalkulacja punktów ECTS
0,8
ćwiczenia
ECTS e-learning
ECTS zajęcia praktyczne
ECTS praktyka zawodowa
Samodzielna praca studenta
ECTS Przygotowanie do zajęć
ECTS Przygotowanie dokumentacji
Kształcenie bez nauczyciela
3. CELE KSZTAŁCENIA
1.
Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu wdrożenia technologii cyfrowych w zdrowiu publicznym i medycynie
2.
Zainicjowanie przemyśleń i wskazanie ścieżek poszukiwań wdrożeń medycznych dziś i jutro
3.
Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji (ekosystemu) technologii zdrowia publicznego i medycyny.
4. EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedzy – Absolwent zna i rozumie:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Umiejętności – Absolwent potrafi:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Kompetencji społecznych – Absolwent jest gotów do:
1.
2.
3.
4.
5.
6
5. Zajęcia
Zajęcia 1-10
Zajęcia 1.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Komercjalizacja badań naukowych.
Zajęcia 2.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Rozwój technologii horyzontalnych napędzających wdrożenia w medycynie.

AI, teleinformatyka, sensory.
Zajęcia 3.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Start-up'y
Zajęcia 4.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Wdrożenia kapsułek endoskopowych.
Zajęcia 5.
Forma zajęć
Seminarium
Treści programowe
Walka z cukrzycą - historia i uwarunkowania wdrożeń
Zajęcia 6.
Forma zajęć
Seminarium
Treści programowe
Warsztaty sztucznej inteligencji – głębokie uczenie
Forma zajęć
Seminarium
Treści programowe
Warsztaty sztucznej inteligencji – przygotowanie projektu wdrożeniowego
Forma zajęć
Seminarium
Treści programowe
Biznes a zdrowie publiczne – analiza aktualnego stanu rzeczy
Forma zajęć
Seminarium
Treści programowe
Wdrożenia a przyszłość rozwoju zdrowia publicznego i medycyny
Forma zajęć
Seminarium
Treści programowe
Robotyzacja w medycynie a zdrowie publiczne
6. LITERATURA
Uzupełniająca
A Piore: Magia bioinżynierii. Ciało, geny i medycyna przyszłości. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.
JP Andrew, HL Sirkin: Od pomysłu do zysku. Jak zebrać owoce innowacji. MT Biznes Ltd, 2008.
P. Thiel: ZERO TO ONE: Notatki o Start-upach, czyli jak budować przyszłość. MT Biznes sp. z o.o. 2014.
A. Skala. Startupy. Red. . Kraków-Legionowo: edu-Libri, 2018, 205 s. ISBN 978-83-65648-90-7
7. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Sposób 1
Sposoby weryfikacji efektu uczenia się
egzamin on-line
Kryterium zaliczenia
80% punktów
Sposób 2
Sposoby weryfikacji efektu uczenia się
System punktowy oceny aktywności na wykładach, seminariach oraz zadań domowych
Kryterium zaliczenia
51% punktów - dopuszczenie do egzaminu
80% punktów - zwolnienie z egzaminu
Sposób 3
Sposób 4
Sposób 5
8. INFORMACJE DODATKOWE
(informacje istotne z punktu widzenia nauczyciele niezawarte w pozostałej części sylabusa, np. czy przedmiot jest powiązany z badaniami naukowymi, szczegółowy opis egzaminu, informacje o kole naukowym)

Prawa majątkowe, w tym autorskie, do sylabusa przysługują WUM. Sylabus może być wykorzystywany dla celów związanych z kształceniem na studiach odbywanych w WUM. Korzystanie z sylabusa w innych celach wymaga zgody WUM.