1. METRYCZKA
Rok akademicki
2025/2026
Wydział
Nauk o Zdrowiu
Kierunek studiów
Zdrowie Publiczne
Dyscyplina wiodąca
Nauki o zdrowiu
Profil studiów
ogólnoakademicki
Poziom kształcenia
I stopnia
Forma studiów
stacjonarne
Typ modułu/przedmiotu
obowiązkowy
Forma weryfikacji efektów uczenia się
zaliczenie
Jednostka/jednostki prowadząca/e
W związku z zarządzeniem Rektora WUM nr 164/2025 nastąpi zmiana jednostki realizującej przedmiot
Kod jednostki
W związku z zarządzeniem Rektora WUM nr 164/2025 nastąpi zmiana jednostki realizującej przedmiot
Osoba odpowiedzialna za sylabus
Dr n. o zdr. Jakub Świtalski_x000D_ jakub.switalski@wum.edu.pl
Prowadzący zajęcia
Dr n. o zdr. Jakub Świtalski
2. INFORMACJE PODSTAWOWE
Rok studiów
III rok
Semestr studiów
II semestr
Suma godzin
50
Liczba punktów ECTS
2
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim
Samodzielna praca studenta
3. CELE KSZTAŁCENIA
1.
Zapoznanie studentów z założeniami i celem koordynowanej opieki zdrowotnej.
2.
Przekazanie wiedzy nt. rodzajów koordynowanej opieki zdrowotnej.
3.
Wskazanie kierunków zmian systemowych w Polsce pod kątem znaczenia opieki koordynowanej.
4. EFEKTY UCZENIA SIĘ
Efekty kształcenia - wiedza
EK_ZP1_W10 - Opisuje aspekty organizacyjne i prawne funkcjonowania polskiego systemu opieki zdrowotnej EK_ZP1_W11 - Prezentuje założenia i kierunki reformy systemu ochrony zdrowia w Polsce z uwzględnieniem aspektów prawnych i finansowych EK_ZP1_W12 - Definiuje podstawy prawne i finansowe udzielania świadczeń zdrowotnych i realizowania programów zdrowotnych EK_ZP1_W13 - Opisuje funkcje głównych form organizacyjnych usług zdrowotnych
Efekty kształcenia - umiejętności
EK_ZP1_U09 - Formułuje własne wnioski w oparciu o wiedzę teoretyczną EK_ZP1_U20 - Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach związanych ze zdrowiem
Efekty kształcenia - kompetencje
EK_ZP1_K07 - Upowszechnia wiedzę o celach i zadaniach zdrowia publicznego<br> EK_ZP1_K11 - Efektywnie prezentuje własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierając je argumentacją, kierując się przy tym zasadami etycznymi<br>
5. Zajęcia
Zajęcia 11-20
Zajęcia 11.
Zajęcia 12.
Zajęcia 13.
Zajęcia 14.
Zajęcia 15.
Zajęcia 16.
Zajęcia 17.
Zajęcia 18.
Zajęcia 19.
Zajęcia 20.
Zajęcia 21-30
Zajęcia 21.
Zajęcia 22.
Zajęcia 23.
Zajęcia 24.
Zajęcia 25.
Zajęcia 26.
Zajęcia 27.
Zajęcia 28.
Zajęcia 29.
Zajęcia 30.
6. LITERATURA
Obowiązkowa
1.Kowalska K. Koordynowana opieka zdrowotna. Doświadczenia polskie i międzynarodowe. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 20092.Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (najnowszy tekst jednolity, łącznie ze zmianami)3.Wykazy świadczeń gwarantowanych (POZ, AOS)
Uzupełniająca
1.Schrijvers G. (red. tłum: Sylwia Szafraniec-Buryło), Opieka Koordynowana, Lepiej i taniej, NFZ, Warszawa 2017.2.Kozieł A, Kononiuk A, Wiktorzak A: Opieka koordynowana, definicja, międzynarodowe doświadczenia jako inspiracja dla Polski, Zdrowie Publiczne i Zarządzanie 2017,15 (3): 251–257
7. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Sposób 1
Symbol przedmiotowego efektu uczenia się
EK_ZP1_W10 EK_ZP1_W11 EK_ZP1_W12 EK_ZP1_W13
Sposoby weryfikacji efektu uczenia się
Test wiedzy (jednokrotnego wyboru)
Kryterium zaliczenia
Min. 60% poprawnych odpowiedzi
Sposób 2
Symbol przedmiotowego efektu uczenia się
EK_ZP1_U20 EK_ZP1_K07 EK_ZP1_K11
Sposoby weryfikacji efektu uczenia się
Przygotowanie prezentacji na zadany temat
Kryterium zaliczenia
Min. 25 slajdów wraz z zaprezentowaniem treści na zajęciach
Sposób 3
Sposób 4
Sposób 5
8. INFORMACJE DODATKOWE
(informacje istotne z punktu widzenia nauczyciele niezawarte w pozostałej części sylabusa, np. czy przedmiot jest powiązany z badaniami naukowymi, szczegółowy opis egzaminu, informacje o kole naukowym)
Informacje dodatkowe
W ramach przygotowania do zaliczenia student będzie zobligowany do samodzielnego powtórzenia treści przekazywanych podczas zajęć. Student zostanie poproszony o przeczytanie i przeanalizowanie wysłanych przez wykładowcę materiałów, zawierających również treści przekazywane podczas zajęć.