Marketing usług zdrowotnych

1. METRYCZKA
Rok akademicki
2024/2025
Wydział
Nauk o Zdrowiu
Kierunek studiów
Zdrowie Publiczne
Dyscyplina wiodąca
Nauki o zdrowiu
Profil studiów
ogólnoakademicki
Poziom kształcenia
II stopnia
Forma studiów
niestacjonarne
Typ modułu/przedmiotu
obowiązkowy
Forma weryfikacji efektów uczenia się
zaliczenie
Jednostka/jednostki prowadząca/e
Zakład Zdrowia Publicznego
Kod jednostki
NZB
Kierownik jednostki/kierownicy jednostek
Prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Mariusz Gujski
Koordynator przedmiotu
dr n. o zdr. Wanda Baltaza
Adres mailowy koordynatora przedmiotu
wanda.baltaza@wum.edu.pl
Osoba odpowiedzialna za sylabus
dr n. o zdr. Wanda Baltaza
wanda.baltaza@wum.edu.pl
Prowadzący zajęcia
dr n. o zdr. Wanda Baltaza

2. INFORMACJE PODSTAWOWE
Rok studiów
II rok
Semestr studiów
I semestr
Suma godzin
30
Liczba punktów ECTS
1
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim
wykład
Liczba godzin - wykład (W)
20
Kalkulacja punktów ECTS
0,8
seminarium
ćwiczenia
ECTS e-learning
ECTS zajęcia praktyczne
ECTS praktyka zawodowa
Samodzielna praca studenta
ECTS Przygotowanie do zajęć
ECTS Przygotowanie dokumentacji
Liczba godzin - Przygotowanie do zajęć i zaliczeń
10
Kalkulacja punktów ECTS
0,4
Kształcenie bez nauczyciela
3. CELE KSZTAŁCENIA
1.
Celem zajęć jest przedstawienie studentom podstaw marketingu.
2.
Celem zajęć jest nauczenie studenta myślenia marketingowego w sektorze usług zdrowotnych.
4. EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedzy – Absolwent zna i rozumie:
1.
Wiedza - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_W09
Wiedza - efekty w zakresie
Syntetyzuje posiadaną wiedzę na temat procesów interpersonalnych
2.
Wiedza - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_W25
Wiedza - efekty w zakresie
Definiuje czynniki warunkujące skuteczne i efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi
3.
4.
5.
6.
Umiejętności – Absolwent potrafi:
1.
Umiejęstności - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_U01
Umiejętności - efekty w zakresie
Doskonali umiejętności integrowania wiedzy teoretycznej z praktyką w zakresie komunikowania się i pracy w zespole
2.
Umiejęstności - numer efektu uczenia się
EK_ZP2_U02
Umiejętności - efekty w zakresie
Planuje i analizuje procesy komunikacyjne tak, aby osiągać wyznaczone cele i podnosić ich skuteczność
3.
4.
5.
6.
Kompetencji społecznych – Absolwent jest gotów do:
1.
Kompetencje społeczne - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_K07
Kompetencje społeczne - efekty w zakresie
Odpowiedzialnie projektuje zadania, przeznaczone dla kierowanej przez siebie grupy i wyjaśnia wymagania stawiane personelowi
2.
Kompetencje społeczne - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_K09
Kompetencje społeczne - efekty w zakresie
Formułuje przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne rozważając zalety i wady różnych rozwiązań
3.
4.
5.
6
5. Zajęcia
Zajęcia 1-10
Zajęcia 1.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Podstawy marketingu - Definicje i najważniejsze pojęcia marketingu.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_W25
Zajęcia 2.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Podstawy marketingu - zadania marketingu.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_W25
Zajęcia 3.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Reklama, promocja, public relations, marketing bezpośredni - Cele reklamowe.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_U01, EK_ZP2_U02
Zajęcia 4.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Media planning - wybór mediów. Promocja sprzedaży. Marketingowe public relations. Rozwój marketingu bezpośredniego.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_U01, EK_ZP2_U02
Zajęcia 5.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Strategia konkurencji. Segmenty rynku.- Identyfikacja i analiza konkurencji. Projektowanie strategii konkurencyjnych. Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_W09, EK_ZP2_K07, EK_ZP2_K09
Zajęcia 6.
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Koncepcje marketingowe.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_W09, EK_ZP2_W25
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Relacja z klientem - Omówienie mechanizmów relacji z klientami. Budowanie zadowolenia klienta. Wartość i satysfakcja klienta. Dostarczanie wartości klientowi. Przyciąganie i zatrzymywanie klientów.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_W25, EK_ZP2_U01, EK_ZP2_K07
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Analiza możliwości rynkowych - Przedstawienie roli planowania strategicznego. Planowanie strategiczne. Analiza SWOT. Plan marketingowy.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_U01, EK_ZP2_K07, EK_ZP2_K09
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Znaczenie informacji marketingowych - System informacji marketingowych. Badania marketingowe. Prognozowanie i pomiar popytu.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_U01, EK_ZP2_K07, EK_ZP2_K09
Forma zajęć
Wykład
Treści programowe
Analiza otoczenia marketingowego - Omówienie znaczenia analizy otoczenia w marketingu. Analiza potrzeb i trendow. Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywców. Procesy podejmowania decyzji zakupowych. Czynniki wpływające na decyzje zakupowe.
Efekty uczenia się
EK_ZP2_U01, EK_ZP2_K07, EK_ZP2_K09
6. LITERATURA
Obowiązkowa
1. Philip Kotler - MARKETING
7. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Sposób 1
Symbol przedmiotowego efektu uczenia się
EK_ZP2_W09, EK_ZP2_W25, EK_ZP2_U01, EK_ZP2_U02, EK_ZP2_K07, EK_ZP2_K09
Sposoby weryfikacji efektu uczenia się
Obecność studenta na wykładach.
Kryterium zaliczenia
Werykikacja obecności studenta na wykładach.
Sposób 2
Sposób 3
Sposób 4
Sposób 5
8. INFORMACJE DODATKOWE
(informacje istotne z punktu widzenia nauczyciele niezawarte w pozostałej części sylabusa, np. czy przedmiot jest powiązany z badaniami naukowymi, szczegółowy opis egzaminu, informacje o kole naukowym)

Prawa majątkowe, w tym autorskie, do sylabusa przysługują WUM. Sylabus może być wykorzystywany dla celów związanych z kształceniem na studiach odbywanych w WUM. Korzystanie z sylabusa w innych celach wymaga zgody WUM.