1. METRYCZKA
Rok akademicki
2024/2025
Wydział
Nauk o Zdrowiu
Kierunek studiów
Zdrowie Publiczne
Dyscyplina wiodąca
Nauki o zdrowiu
Profil studiów
ogólnoakademicki
Poziom kształcenia
II stopnia
Forma studiów
niestacjonarne
Typ modułu/przedmiotu
obowiązkowy
Forma weryfikacji efektów uczenia się
egzamin
Jednostka/jednostki prowadząca/e
Zakład Zdrowia Publicznego
Kod jednostki
NZB
Kierownik jednostki/kierownicy jednostek
Prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Mariusz Gujski
Koordynator przedmiotu
dr Aneta Duda- Zalewska
Adres mailowy koordynatora przedmiotu
aduda@wum.edu.pl
Osoba odpowiedzialna za sylabus
dr Aneta Duda- Zalewska
Prowadzący zajęcia
dr Aneta Duda - Zalewska, dr Paulina Mularczyk - Tomczewska
2. INFORMACJE PODSTAWOWE
Rok studiów
I rok
Semestr studiów
II semestr
Suma godzin
120
Liczba punktów ECTS
4
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim
Samodzielna praca studenta
3. CELE KSZTAŁCENIA
1.
Nabycie wiedzy z zakresu promocji zdrowia
- Poznanie determinantów zdrowia i charakteryzowanie zagrożeń zdrowia ze względu na specyfikę populacji
- Poznanie zasad tworzenia programów promocji zdrowia z uwzględnieniem budowania celów i wybierania narzędzi ewaluacji.
- Poznanie determinantów zdrowia i charakteryzowanie zagrożeń zdrowia ze względu na specyfikę populacji
- Poznanie zasad tworzenia programów promocji zdrowia z uwzględnieniem budowania celów i wybierania narzędzi ewaluacji.
2.
Nabycie praktycznych umiejętności tworzenia i analizy programów promocji zdrowia
4. EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedzy – Absolwent zna i rozumie:
1.
Wiedza - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_W13
Wiedza - efekty w zakresie
Definiuje metody związanych teoretycznych podstaw oraz metod badań przekonań zdrowotnych oraz procesu zmiany i kształtowania zachowań zdrowotnych
2.
Wiedza - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_W14
Wiedza - efekty w zakresie
Syntetyzuje posiadaną pogłębioną wiedzę na temat tworzenia, realizacji i oceny wpływu programów społecznych i profilaktycznych na zdrowie
3.
4.
5.
6.
Umiejętności – Absolwent potrafi:
1.
Umiejęstności - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_U12
Umiejętności - efekty w zakresie
Planuje działania mające na celu zintegrowanie działań profilaktycznych oraz wsparcie finansowe i merytoryczne programów profilaktycznych
2.
Umiejęstności - numer efektu uczenia się
EK_ZP2_U16
Umiejętności - efekty w zakresie
Identyfikuje bariery we wdrażaniu edukacji zdrowotnej w populacji oraz stosuje właściwe metody i umiejętności komunikacyjne w procesie dydaktycznym
3.
4.
5.
6.
Kompetencji społecznych – Absolwent jest gotów do:
1.
Kompetencje społeczne - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_K01
Kompetencje społeczne - efekty w zakresie
Zna poziom swoich kompetencji i jest gotów do korzystania z pomocy ekspertów, współpracuje w zespole interdyscyplinarnym, zgodnie z zasadami etyki zawodowej i uregulowaniami prawnym
2.
Kompetencje społeczne - numer efektu uczenia sie
EK_ZP2_K02
Kompetencje społeczne - efekty w zakresie
Przejawia zaangażowanie w promocję zdrowia publicznego i zainteresowanie problemami polityki społecznej i zdrowotne
3.
4.
5.
6
5. Zajęcia
Zajęcia 11-20
Zajęcia 11.
Zajęcia 12.
Zajęcia 13.
Zajęcia 14.
Zajęcia 15.
Zajęcia 16.
Zajęcia 17.
Zajęcia 18.
Zajęcia 19.
Zajęcia 20.
Zajęcia 21-30
Zajęcia 21.
Zajęcia 22.
Zajęcia 23.
Zajęcia 24.
Zajęcia 25.
Zajęcia 26.
Zajęcia 27.
Zajęcia 28.
Zajęcia 29.
Zajęcia 30.
6. LITERATURA
Obowiązkowa
1. Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012.
2. Karski B., Praktyka i teoria promocji zdrowia, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa, 2011.
3. Cianciara D., Zarys współczesnej promocji zdrowia, Wydawnictwo PZWL, Warszawa 2010.
4. Andruszkiewicz A, Banaszkiewicza M, Promocja zdrowia dla studentów studiów licencjackich kierunku pielęgniarstwo i położnictwo, Wydawnictwo PZWL, Warszawa 2010
5. Woynarowska B, Edukacja zdrowotna. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2017
2. Karski B., Praktyka i teoria promocji zdrowia, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa, 2011.
3. Cianciara D., Zarys współczesnej promocji zdrowia, Wydawnictwo PZWL, Warszawa 2010.
4. Andruszkiewicz A, Banaszkiewicza M, Promocja zdrowia dla studentów studiów licencjackich kierunku pielęgniarstwo i położnictwo, Wydawnictwo PZWL, Warszawa 2010
5. Woynarowska B, Edukacja zdrowotna. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2017
Uzupełniająca
1.Gromadzka – Ostrowska J, Edukacja prozdrowotna i promocja zdrowia, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2019
7. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Sposób 1
Symbol przedmiotowego efektu uczenia się
W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2
Sposoby weryfikacji efektu uczenia się
Egzamin testowy – test jednokrotnego wyboru
Kryterium zaliczenia
Próg zaliczeniowy 60%
Sposób 2
Sposób 3
Sposób 4
Sposób 5
8. INFORMACJE DODATKOWE
(informacje istotne z punktu widzenia nauczyciele niezawarte w pozostałej części sylabusa, np. czy przedmiot jest powiązany z badaniami naukowymi, szczegółowy opis egzaminu, informacje o kole naukowym)
Informacje dodatkowe
Forma weryfikacji przekazanej wiedzy - test jednokrotnego wyboru.
Próg zaliczeniowy 60%
Podejścia do testu - 2
Próg zaliczeniowy 60%
Podejścia do testu - 2