1. METRYCZKA
Rok akademicki
2024/2025
Wydział
Nauk o Zdrowiu
Kierunek studiów
Zdrowie Publiczne
Dyscyplina wiodąca
Nauki o zdrowiu
Profil studiów
ogólnoakademicki
Poziom kształcenia
I stopnia
Forma studiów
stacjonarne
Typ modułu/przedmiotu
obowiązkowy
Forma weryfikacji efektów uczenia się
zaliczenie
Jednostka/jednostki prowadząca/e
Zakład Psychiatrii Środowiskowej
Kod jednostki
NZPS
Kierownik jednostki/kierownicy jednostek
Prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Mariusz Gujski
Koordynator przedmiotu
Andrzej Silczuk
Adres mailowy koordynatora przedmiotu
andrzej.silczuk@wum.edu.pl
Osoba odpowiedzialna za sylabus
Andrzej Silczuk, andrzej.silczuk@wum.edu.pl
Prowadzący zajęcia
Andrzej Silczuk
2. INFORMACJE PODSTAWOWE
Rok studiów
I rok
Semestr studiów
I semestr
Suma godzin
75
Liczba punktów ECTS
3
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim
Samodzielna praca studenta
3. CELE KSZTAŁCENIA
1.
Zapoznanie studentów z zarysem dorobku psychologii. Zwrócenie uwagi na najważniejsze zjawiska, procesy i mechanizmy regulacji psychicznej oraz zachowań człowieka.
2.
Pomoc studentom w rozwijaniu własnych umiejętności właściwej identyfikacji i stosowania najważniejszych pojęć z obszaru psychologii.
4. EFEKTY UCZENIA SIĘ
Wiedzy – Absolwent zna i rozumie:
1.
Wiedza - numer efektu uczenia sie
EK_ZP1_W05
Wiedza - efekty w zakresie
Definiuje wpływ czynników behawioralnych i środowiskowych na stan zdrowia
2.
Wiedza - numer efektu uczenia sie
EK_ZP1_W15
Wiedza - efekty w zakresie
Definiuje pojęcia związane ze zdrowiem i stylem życia
3.
Wiedza - numer efektu uczenia sie
EK_ZP1_W27
Wiedza - efekty w zakresie
Właściwie interpretuje istniejące relacje pomiędzy zdrowiem a środowiskiem pracy
4.
5.
6.
Umiejętności – Absolwent potrafi:
1.
Umiejęstności - numer efektu uczenia sie
EK_ZP1_U02
Umiejętności - efekty w zakresie
Stosuje umiejętność zastosowania nabytej wiedzy na płaszczyźnie interpersonalnej podczas pracy w grupie
2.
Umiejęstności - numer efektu uczenia się
EK_ZP1_U09
Umiejętności - efekty w zakresie
Formułuje własne wnioski w oparciu o wiedzę teoretyczną
3.
Umiejęstności - numer efektu uczenia się
EK_ZP1_U14
Umiejętności - efekty w zakresie
Wyraża swoją wiedzę pisemnie i ustnie (np. poprzez przeprowadzenie prezentacji) na poziomie akademickim
4.
Umiejęstności - numer efektu uczenia się
EK_ZP1_U19
Umiejętności - efekty w zakresie
Pracuje w zespole przyjmując odpowiednie role grupow
5.
6.
Kompetencji społecznych – Absolwent jest gotów do:
1.
Kompetencje społeczne - numer efektu uczenia sie
EK_ZP1_K02
Kompetencje społeczne - efekty w zakresie
Rozpoznaje problemy, które są poza zakresem jej/jego kompetencji i wie, do kogo zwrócić się o pomoc, z uwzględnieniem umiejętności współpracy zespole interdyscyplinarnym
2.
Kompetencje społeczne - numer efektu uczenia sie
EK_ZP1_K11
Kompetencje społeczne - efekty w zakresie
Efektywnie prezentuje własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierając je argumentacją, kierując się przy tym zasadami etycznymi
3.
4.
5.
6
5. Zajęcia
Zajęcia 11-20
Zajęcia 11.
Zajęcia 12.
Zajęcia 13.
Zajęcia 14.
Zajęcia 15.
Zajęcia 16.
Zajęcia 17.
Zajęcia 18.
Zajęcia 19.
Zajęcia 20.
Zajęcia 21-30
Zajęcia 21.
Zajęcia 22.
Zajęcia 23.
Zajęcia 24.
Zajęcia 25.
Zajęcia 26.
Zajęcia 27.
Zajęcia 28.
Zajęcia 29.
Zajęcia 30.
6. LITERATURA
Obowiązkowa
Mietzel G., Wprowadzenie Do Psychologii. Podstawowe Zagadnienia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2008.
Uzupełniająca
Strelau J. (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, Tom 1-3, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2007 (wybrane rozdziały).
7. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Sposób 1
Symbol przedmiotowego efektu uczenia się
W5, W15, W27, U2, U9, U14, K2, K11
Sposoby weryfikacji efektu uczenia się
Ocenianie formujące w w sytuacjach ćwiczeniowych podczas zajęć.
Kolokwium zaliczeniowe ustne w postaci pytań otwartych.
Kolokwium zaliczeniowe ustne w postaci pytań otwartych.
Kryterium zaliczenia
Frekwencja na zajęciach seminaryjnych min. 80%.
Odpowiedź prawidłowa na 3 pytania.
Odpowiedź prawidłowa na 3 pytania.
Sposób 2
Sposób 3
Sposób 4
Sposób 5
8. INFORMACJE DODATKOWE
(informacje istotne z punktu widzenia nauczyciele niezawarte w pozostałej części sylabusa, np. czy przedmiot jest powiązany z badaniami naukowymi, szczegółowy opis egzaminu, informacje o kole naukowym)
Informacje dodatkowe
Ocenianie formujące w sytuacjach ćwiczeniowych podczas zajęć. Informacja zwrotna.
Kolokwium zaliczeniowe ustne w postaci pytań otwartych. Odpowiedź prawidłowa na 3 pytania.
Zaliczenie: Ocena: TAK / NIE
Liczba podejść do zaliczenia: 1.
Kolokwium zaliczeniowe ustne w postaci pytań otwartych. Odpowiedź prawidłowa na 3 pytania.
Zaliczenie: Ocena: TAK / NIE
Liczba podejść do zaliczenia: 1.